Topowe marki nie zawsze najlepsze
W telewizji całkiem często można zobaczyć reklamy karm dla psów. Są to w zasadzie wyłącznie dobrze znane marki, za których produkcją stoją wielkie międzynarodowe koncerny, zazwyczaj mające spore osiągnięcia w branży spożywczej, ale kierowanej do ludzi. To dość charakterystyczne zjawisko, które dla bardziej doświadczonych hodowców jest czytelne. Jakość takich karm, w których promocję inwestuje się krocie, zwykle pozostawia wiele do życzenia. W gruncie rzeczy są to wyroby niewiele lepsze od karm marketowych lub z nimi porównywalne. Stoi jednak za nimi machina marketingowa. Mając psa i chcąc o niego zadbać, warto jest oddzielać ziarno od plew.
Oznacza to, że należy na samym wstępie wskazać te karmy, po które lepiej nie sięgać. Najczęściej te lansowane w spotach reklamowych nie powinny budzić naszego zainteresowania. Nie tylko mają one stosunkowo niewiele białka czy składników odżywczych, ale często są naszpikowane specjalnymi dodatkami. Wzmacniają one smak i zapach karmy, zdaniem wielu osób wywołują wręcz efekt uzależnienia psa od konkretnego wyrobu. Pojawia się zatem pytanie, które karmy możemy zaliczyć do najlepszych i najbardziej wartościowych dla pupili? Chodzi o produkty, za którymi stoją firmy mniejsze, ale mające bogate doświadczenie i tradycje w wyrobie jedzenia dla psów. To marki polecane przez hodowców oraz wszystkich tych, którzy przywiązują dużą wagę do zdrowia i diety swoich psów. Fakt, że nie reklamują się w mediach o niczym nie świadczy.
Są bowiem adresowane do wyrobionych nabywców, którzy po prostu doskonale wiedzą, co kupują.